Po prawej stronie nagłówka umieszczone jest logo Biuletynu Informacji Publicznej (BIP), będące jednocześnie bezpośrednim odnośnikiem do strony głównej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.gov.pl. Pod logo BIP wyświetlana jest informacja dotycząca aktualnej daty. • „Jesteś tutaj” - informacja dotycząca w jakiej części serwisu aktualnie się znajdujemy • Wyszukiwarka – mechanizm służący do wyszukiwania określonych treści w BIP. Znajduje się pod nagłówkiem po lewej stronie serwisu. W celu wyszukania określonej frazy wpisujemy ją w pole tekstowe a następnie zatwierdzamy przyciskiem „szukaj”. W wyszukiwarce znajdują się dodatkowe opcje wyszukiwania w postaci pól wyboru zawężających jego wynik. Opcja „szukaj również w archiwum” - zaznaczenie tej opcji przy wyszukiwaniu spowoduje przeszukiwanie nie tylko informacji aktualnych, ale również tych które wygasły i nie są wyświetlane w bieżącym trybie przeglądania np. komunikatów z poprzedniego roku • Menu Serwisu – główny element nawigacyjny serwisu internetowego. Jest to wykaz kategorii serwisu w postaci aktywnych linków prowadzących do poszczególnych działów lub poddziałów. Każdy dział/kategoria może zawierać w sobie inne poddziały/podkategorie, które rozwiną się po kliknięciu w kategorie główną.
Niektóre kategorie mogą posiadać dodatkowe rozgałęzienie, które znajduje się po prawej stronie.
• Artykuły – to informacje publikowane na stronach serwisu internetowego zawierające treść, pliki do pobrania (załączniki) lub elementy graficzne. Przycisk „więcej” (opcjonalnie) – większa ilość artykułów w danej kategorii (np. oferty pracy, przetargi, obwieszczenia) wymaga by wszystkie informacje były widoczne ale jednocześnie czytelne i łatwe do znalezienia. W tym celu w treści skrótowo przedstawiana jest merytoryczna zwartość komunikatu a po kliknięciu w przycisk „więcej” możemy zapoznać się z pełnym tekstem publikacji.
Pliki do pobrania (opcjonalnie) – to dołączone do artykułu załączniki w postaci linków prowadzących bezpośrednio do odpowiednich plików. Załącznik składa się z graficznej ikony symbolizującej format pliku, który jest do pobrania, nazwy pliku oraz opcjonalnie komentarza opisującego załącznik. Po przeciągnięciu kursorem na nazwisko zostanie wyświetlone okno z informacjami dotyczącymi danej osoby. Po kliknięciu w nazwisko domyślny klient pocztowy otworzy okno wysłania nowej wiadomości:
Statystyka oglądalności artykułu – ilość wyświetleń danej publikacji Przycisk „Rejestr zmian” – znajduje się pod statystyką oglądalności. Jest to historia modyfikacji danego artykułu
Po kliknięciu w rejestr przeglądarka otworzy w nowym oknie historię modyfikacji artykułu Przycisk „Drukuj” – znajduje się pod artykułem lub listą artykułów w danym dziale.
Po kliknięciu, przeglądarka otworzy nowe okno z gotową do druku zawartością publikacji (bez menu i nagłówka BIP). Na samej górze okna po lewej stronie znajduje się przycisk „drukuj”, po naciśnięciu którego domyślnie zainstalowana w systemie drukarka wydrukuje zawartość okna. Po prawej stronie okna znajduje się przycisk „zamknij okno”, którego naciśnięcie zamknie okno. Okno można również zamknąć poprzez naciśnięcie przycisku nawigacyjnego przeglądarki.
Przycisk „zgłoś błąd” – widoczny w szarym pasku zamykającym od dołu obszar BIP. Funkcja „zgłoś błąd” służy do raportowania niezgodności lub błędów w informacjach zawartych na stronach BIP Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego bezpośrednio do administratora serwisu. Informacja jest wysyłana natychmiast w postaci wiadomości email wraz z linkiem do podstroną z której została wysłana.
Po kliknięciu w przycisk przeglądarka otworzy nowe okno:
W celu wysłania zgłoszenia należy wypełnić pole nadawca oraz „Opis zgłaszanego błędu”. Opis zgłaszanego błędu powinien być zwięzły i powinno z niego jasno wynikać jakich zmian i jakiej części artykułu dotyczą. Licznik odwiedzin BIP – znajduje się pod menu serwisu i informuje o ilości odwiedzin BIP od momentu jego uruchomienia.
|