„Tryb przyjmowania i załatwiana skarg i wniosków
w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp.”:
Przyjmowanie skarg i wniosków.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, pocztą elektroniczną a także ustnie do protokołu. Wniesione skargi i wnioski są rozpatrywane i załatwiane w trybie i na zasadach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z późniejszymi zmianami), w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5 poz. 46) oraz w regulaminie Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego.
O tym czy pismo jest skargą, czy wnioskiem decyduje treść pisma a nie jego forma zewnętrzna.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art.227 KPA).
Skarga w sprawie indywidualnej, która nie była i nie jest przedmiotem postępowania administracyjnego, powoduje wszczęcie postępowania, jeżeli została złożona przez stronę. Jeżeli skarga taka pochodzi od innej osoby, może spowodować wszczęcie postępowania administracyjnego z urzędu, chyba że przepisy wymagają do wszczęcia postępowania żądania strony.
W sprawie, w której toczy się postępowanie administracyjne:
1) skarga złożona przez stronę podlega rozpatrzeniu w toku postępowania, zgodnie z przepisami kodeksu,
2) skarga pochodząca od innych osób stanowi materiał, który organ prowadzący postępowanie powinien rozpatrzyć z urzędu.
Skargę w sprawie, w której w toku postępowania administracyjnego została wydana decyzja ostateczna, uważa się zależnie od jej treści za żądanie wznowienia postępowania lub za żądanie stwierdzenia nieważności decyzji albo jej uchylenia lub zmiany z urzędu.
Właściwość organów do rozpatrywania skarg określają przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
O sposobie załatwienia skargi (wniosku) zawiadamia się wnoszącego. Od zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi (wniosku) nie przysługuje odwołanie. Postępowanie skargowe jest jednoinstancyjne. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności (art. 241 Kpa). Wnioski składa się do organów właściwych ze względu na przedmiot wniosku. Jeżeli organ, który otrzymał skargę lub wniosek, nie jest właściwy do ich rozpatrzenia i załatwienia, obowiązany jest w ciągu 7 dni przekazać je właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ. Skargi i wnioski załatwia się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 30 dni. Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę lub wniosek we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę lub wniosek innej osoby, są zawiadamiani o sposobie ich załatwienia lub stanie rozpatrzenia, najpóźniej w terminie 14 dni. W razie niezałatwienia sprawy w terminie, wnoszący skargę (wniosek) zostaje zawiadomiony o przyczynach zwłoki i nowym terminie załatwienia sprawy.
Wniesienie skargi lub wniosku oraz ich rozpatrywanie zwolnione jest z opłaty skarbowej.
styczeń 2012r.
Lp.
|
Data (godziny)
|
Piętro,
pokój telefon
|
Imię i
nazwisko przyjmującego
|
Stanowisko
|
1.
|
02.01.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
VIII p.
pokój 802
tel. 7 115
385
|
Barbara
Ziółkowska
|
Dyrektor
Wydziału Finansów
i Budżetu
|
2.
|
09.01.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
XI p.
pokój 1112
tel. 7 115 583
|
Anna
Maćkowiak
|
Dyrektor
Wydziału Infrastruktury
|
3.
|
16.01.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
IX p.
pokój 910
tel. 7 115 248
|
Małgorzata
Krasowska-Marczyk
|
Dyrektor
Wydziału Polityki Społecznej
|
4.
|
23.01.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
VII p.
pokój 712
tel. 7 115 208
|
Krystyna
Kowałko
|
Dyrektor
Biura Organizacyjnego i Kadr
|
5.
|
30.01.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
X p.
pokój 1018
tel. 7 115 443
|
Grzegorz
Dłubek
|
Dyrektor
Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
|
Luty 2012r.
Lp.
|
Data (godziny)
|
Piętro,
pokój telefon
|
Imię i
nazwisko przyjmującego
|
Stanowisko
|
1.
|
06.02.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
I p.
pokój 116
tel. 7 115 376
|
Jarosław
Śliwiński
|
Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa
i Zarządzania Kryzysowego
|
2.
|
13.02.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
IX p.
pokój 918
tel. 7 115 305
|
Paweł
Klimczak
|
Dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich
i Cudzoziemców
|
3.
|
20.02.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
VI p.
pokój 614
tel. 7 115 210
|
Sebastian
Franas
|
Z-ca Dyrektora Biura Gospodarczego
|
4.
|
27.02.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
XIV p.
pokój 1401
tel. 7 115 604
|
Anna
Maszkiewicz-Stawiarska
|
Dyrektor
Wydziału Instytucji Pośredniczącej
w Certyfikacji
|
Marzec 2012r.
Lp.
|
Data (godziny)
|
Piętro,
pokój telefon
|
Imię i
nazwisko przyjmującego
|
Stanowisko
|
1.
|
05.03.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
II p.
pokój 218
tel. 7 115 502
|
Maria
Grzybowicz
|
Z-ca Dyrektora
Biura Wojewody
|
2.
|
12.03.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
IV p.
pokój 415
tel. 7 115 224
|
Waldemar
Gredka
|
Z-ca Dyrektora
Wydziału Nadzoru
i Kontroli
|
3.
|
19.03.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
Ip.
pokój 115
tel. 7 115 553
|
Waldemar
Kaak
|
Z-ca Dyrektora Wydziału Bezpieczeństwa
i Zarządzania Kryzysowego
|
4.
|
26.03.2012r.
((9:00 – 16:30)
|
X p.
pokój 907
tel. 7 115 579
|
Grażyna
Jelska
|
Z-ca Dyrektora
Wydziału Polityki Społecznej
|
kwiecień 2012r.
Lp.
|
Data (godziny)
|
Piętro,
pokój telefon
|
Imię i
nazwisko przyjmującego
|
Stanowisko
|
1.
|
02.04.2012r.
(9ºº – 163º)
|
VIII p.
pokój 802
tel. 7 115
385
|
Barbara
Ziółkowska
|
Dyrektor
Wydziału Finansów
i Budżetu
|
2.
|
10.04.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
XI p.
pokój 1112
tel. 7 115 583
|
Anna
Maćkowiak
|
Dyrektor
Wydziału Infrastruktury
|
3.
|
16.04.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
IX p.
pokój 910
tel. 7 115 248
|
Małgorzata
Krasowska-Marczyk
|
Dyrektor
Wydziału Polityki Społecznej
|
4.
|
23.04.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
VII p.
pokój 712
tel. 7 115 208
|
Krystyna
Kowałko
|
Dyrektor
Biura Organizacyjnego
i Kadr
|
5.
|
30.04.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
X p.
pokój 1018
tel. 7 115 443
|
Grzegorz
Dłubek
|
Dyrektor
Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
|
maj 2012r.
Lp.
|
Data (godziny)
|
Piętro,
pokój telefon
|
Imię i
nazwisko przyjmującego
|
Stanowisko
|
1.
|
07.05.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
I p.
pokój 116
tel. 7 115 376
|
Jarosław
Śliwiński
|
Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa
i Zarządzania Kryzysowego
|
2.
|
14.05.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
IX p.
pokój 918
tel. 7 115 305
|
Paweł
Klimczak
|
Dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich
i Cudzoziemców
|
3.
|
21.05.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
VI p.
pokój 614
tel. 7 115 210
|
Sebastian
Franas
|
Z-ca Dyrektora Biura Gospodarczego
|
4.
|
28.05.2012r.
(9:00 – 16:30)
|
XIV p.
pokój 1401
tel. 7 115 604
|
Anna
Maszkiewicz-Stawiarska
|
Dyrektor
Wydziału Instytucji Pośredniczącej
w Certyfikacji
|
|