Strona główna | Pomoc | Rejestr zmian |
Jesteś tutaj: www.bip.luw.pl:KONTROLE : Kontrole przeprowadzane przez LUW : Wydział Instytucji Pośredniczacej w Certyfikacji


 Szukaj również w archiwum

WOJEWODA
WICEWOJEWODA
RZECZNIK PRASOWY
PEŁNOMOCNICY WOJEWODY
KOMISJE I ZESPOŁY
JEDNOSTKI PODLEGŁE WOJEWODZIE
ADMINISTRACJA ZESPOLONA
ADMINISTRACJA NIEZESPOLONA
PRZEDSIĘBIORSTWA NADZOROWANE PRZEZ WOJEWODĘ
PRAWO
BUDŻET
OBWIESZCZENIA
KOMUNIKATY
INFORMACJE O URZĘDZIE
PORADNIK KLIENTA
PRACA
PRZETARGI
PROFIL ZAUFANY
REJESTRY I ARCHIWA
KONTROLE
- Plany kontroli
- Kontrole przeprowadzane przez LUW
- Kontrole przeprowadzane w LUW
PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE
OBYWATELSKA KARTA ANTYKORUPCYJNA
UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
REDAKCJA
ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
PLANY DZIAŁANIA NA WYPADEK SYTUACJI KRYZYSOWYCH
PROGRAMY REALIZOWANE PRZEZ LUW
Wizyt:
4041010
20-04-2010 00:00
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji

Wydział  Instytucji Pośredniczącej w Certyfikacji (IPOC) przeprowadza kontrole na mocy porozumienia zawartego pomiędzy Ministrem Rozwoju Regionalnego a Wojewodą Lubuskim.  Szczegółowe zasady kontroli i tryb postępowania zostały określone w Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie warunków certyfikacji oraz przygotowania prognoz wniosków o płatność do Komisji Europejskiej w Programach Operacyjnych w ramach Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia na lata 2007 – 2013.
Kontrole mogą mieć charakter planowy lub doraźny. Kontrole planowe są przeprowadzone zgodnie z Rocznym Planie Kontroli, sporządzonym w oparciu o analizę ryzyka.

Celem kontroli planowej jest uzyskanie przez Instytucję Certyfikującą uzasadnionej pewności, że są spełnione warunki zawarte w art. 61 lit. b Rozporządzenia Rady (WE)  z nr 1083/2006  z dnia 11 lipca 2006r. ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego praz Europejskiego Funduszu Spójności (…).

Celem kontroli doraźnej jest przede wszystkim zweryfikowanie informacji o nieprawidłowościach oraz ustalenie sposobu dalszego postępowania w kwestii zaistniałej nieprawidłowości.

Kontrole polegają na sprawdzeniu funkcjonowania systemu zarządzania i kontroli w danej instytucji oraz stosowania procedur zawartych w instrukcji wykonawczej, w tym poprawności sporządzenia dokumentów dotyczących zadeklarowanych do Komisji Europejskiej wydatków, na próbie dokumentacji, znajdującej się w Instytucji Zarządzającej lub w innych instytucjach zaangażowanych w realizację programu operacyjnego. W szczególności kontroli podlega poprawność sporządzonego Poświadczenia i deklaracji wydatków oraz wniosku o płatność, potwierdzenie, że wydatki są zgodne z danymi w dokumentacji księgowej, dokumentacją uzupełniającą oraz są spójne z danymi zawartymi w Krajowym Systemie Informatycznym (SIMIK 07-13).
 



autor:
Małgorzata Staśkiewicz
zatwierdził do publikacji:
Anna Maszkiewicz - Stawiarska
opublikował:
Magdalena Wilińska
czytany: 2420
Rejestr zmian
 

Drukuj   
 
2008
 
2009
 
2010
 
2011
 
2012
 
Zgłoś błąd