Profil Zaufany Profil Zaufany ePUAP to bezpłatny podpis elektroniczny, dzięki któremu obywatel może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu. Identyfikuje osobę, która ten podpis wykorzystuje. Cały proces wykorzystania Profilu będzie odbywać się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Profil Zaufany ePUAP spełnia funkcje podobne do oferowanych obecnie komercyjnych podpisów elektronicznych. Posługując się nazwą użytkownika (login), hasłem oraz adresem poczty elektronicznej można załatwiać wiele spraw administracyjnych za pośrednictwem Internetu (np. wnoszenie pism, wniosków i zapytań).
W jaki sposób można założyć Profil Zaufany ePUAP? Należy najpierw założyć konto użytkownika na portalu ePUAP (www.epuap.gov.pl), z którego wysyłamy wniosek o potwierdzenie Profilu Zaufanego ePUAP. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie Profilu w jednym z urzędów (czyli trzeba udać się jedyny raz do odpowiedniego punktu) – ich lista dostępna jest na stronach MSWiA oraz na ePUAP. W wybranym urzędzie dokumentujemy przed urzędnikiem swoje dane osobowe, który porównuje je z wprowadzonymi do systemu. Po pozytywnej weryfikacji danych, na podstawie przedłożonego dowodu osobistego, konto założone na portalu ePUAP zyskuje status Profilu Zaufanego. Po uwiarygodnieniu danych właściciel Profilu Zaufanego ePUAP może posługiwać się nim w kontaktach z administracją w sposób podobny, jak podpisem elektronicznym. Profil Zaufany ePUAP jest bezpłatny, dostępny dla wszystkich osób, które założą konto na portalu ePUAP. W Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim dane osobowe można potwierdzić: - w Gorzowie Wlkp. na III piętrze, w pokoju 315 oraz na VII piętrze, w pokoju 727 i 731. - W Delegaturze LUW w Zielonej Górze I piętro, pokój 128 lub 129.
|